Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2022-2023 σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν 4 εργαστήρια δεξιοτήτων σύμφωνα με τους αντίστοιχους θεματικούς κύκλους όπως αυτοί προβλέπονται από το ΙΕΠ, συνεργατικά για όλα τα τμήματα και όλους τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας. Το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων διαφοροποιήθηκε και εξατομικεύτηκε σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή/μαθήτριας.

Πιο συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν τα ακόλουθα εργαστήρια ανά θεματικό κύκλο:

  • 1ος Θεματικός Κύκλος:

Ζω καλύτερα-Ευ ζην

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Κυκλοφοριακή αγωγή-Οδική ασφάλεια

«Κυκλοφορώ με ασφάλεια;»

Η οδική ασφάλεια και η κυκλοφοριακή αγωγή προάγουν την ασφαλή αυτόνομη οδική κυκλοφορία, βασικό τομέα της αυτοεξυπηρέτησης του ατόμου. Είναι απαραίτητο οι μαθητές να μπορούν να εντοπίσουν τους οδικούς κινδύνους και να προσαρμόζουν γρήγορα τη συμπεριφορά τους ώστε να αποφεύγονται τα ατυχήματα. Για το λόγο αυτό το συγκεκριμένο πρόγραμμα απέβλεπε στη διαμόρφωση ενσυνείδητης και
υπεύθυνης χρήσης του οδικού δικτύου από τους μαθητές/τριες και στην ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης. Αποτελεί επέκταση του προγράμματος που έλαβε χώρα το προηγούμενο σχολικό έτος 2021-2022 (πινακίδες σήμανσης,
συμπεριφορά του πεζού, συμπεριφορά του ποδηλάτη, συμπεριφορά του επιβάτη, ασφαλής μετακίνηση από και προς το σχολείο).
Η διδακτική μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και λόγω της φύσης της
θεματικής, υπό το πρίσμα μιας ολιστικής προσέγγισης, ήταν βιωματική, διαθεματική, διερευνητική και οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν ενεργά. Συγχρόνως αναδείχθηκε η δημιουργικότητα των μαθητών/ μαθητριών.

  • 2ος Θεματικός Κύκλος:

Φροντίζω το Περιβάλλον

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Οικολογία, Οικολογική Συνείδηση

«Ο σχολικός μας κήπος».

Βασικός σκοπός των εργαστηρίων αυτού του θεματικού κύκλου ήταν η διαμόρφωση ενός κήπου με αρωματικά κυρίως φυτά και η αξιοποίηση των προϊόντων του σε καθημερινή βάση. Μέσα από διερευνητικές εργασίες, παρατηρήσεις και πειραματισμούς, τα παιδιά διαμόρφωσαν έναν σχολικό κήπο τον οποίο ανέλαβαν να φροντίσουν τα ίδια.

  • 3ος Θεματικός Κύκλος:

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Συμπερίληψη, αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

“Η τέχνη μας ενώνει”

Στον κύκλο των συνολικά 6 εργαστηρίων τα παιδιά γνώρισαν διάφορες μορφές τέχνης και τη συμβολή ανάπηρων καλλιτεχνών σε κάθε μία από αυτές. Συμμετείχαν σε κοινά εργαστήρια με συνομηλίκους τους τυπικής ανάπτυξης με σκοπό την παραγωγή κοινών έργων τέχνης. Οι κοινές δραστηριότητες ενίσχυσαν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μεταξύ των παιδιών και βοήθησαν στην προαγωγή μιας γενικότερης κουλτούρας αποδοχής και συμπερίληψης.

  • 4ος Θεματικός Κύκλος:

Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με Επαγγέλματα

“Γνωρίζω τα επαγγέλματα

Σκοπός των συνολικά 6 εργαστηρίων αυτού του θεματικού κύκλου ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας επαγγέλματα του περιβάλλοντός τους και τις απαιτήσεις τους. Τα εργαστήρια του θεματικού αυτού κύκλου αποτέλεσαν μια πρώτη προσπάθεια αγωγής σταδιοδρομίας για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, καθώς μπόρεσαν να κατανοήσουν τη σημασία εν γένει των επαγγελμάτων και της εργασιακής απασχόλησης.

Το επάγγελμα εξασφαλίζει στον άνθρωπο τα προς το ζην, εντάσσει τον επαγγελματία στο κοινωνικό σύνολο ως ικανό και χρήσιμο μέλος, συμβάλλει στην προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη.

H μέθοδος υλοποίησης του προγράμματος επικεντρώθηκε στον κοινωνικό εποικοδομισμό, όπου η γνώση οικοδομείται σε κοινωνικό επίπεδο διά μέσου της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Ο/η εκπαιδευτικός ήταν καθοδηγητής και συνερευνητής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *